Реализован пројекат Концерт за физику и два локвања, без пања“
У ОШ Душан Јерковић из Ужица, 16. јуна, реализоване су радионице за две групе ученика четвртог разреда у оквиру пројекта „Концерт за физику и два локвања, без пања“. Пројекат реалзује Научни клуб РЦУ уз подршаку Центра за промоцију науке.
Одржан семинар Комуникацијске вештине наставника- тимски рад и међупредметна сарадња
Учитељи и наставници из ОШ Стари град из Ужица, 12.јуна у РЦУ похађали су семинар Комуникацијске вештине наставника- тимски рад и међупредметна сарадња.
Аутори:
Виолета Кецман, мастер другог степена, докторанд (трећа , Пета београдска гимназија;
Реализатори:
Виолета Кецман, мастер другог степена, докторанд (трећа , Пета београдска гимназија; Милорад Дашић, магистар филолошких наука, Девета гимназија ; Ненад Гугл, Мастер филологије, Мастер филологије; Дејан Јосиповић, дипломирани географ, Девета гимназија;
Област:
васпитни рад
Компетенција:
компетенције за комуникацију и сарадњу
Приоритетна област:
Унапређивање компетенција наставника у области планирања и реализације наставе оријентисане на исходе (подизање нивоа методичких знања релевантних за циљеве и исходе предмета/области)
Општи циљеви:
Стицање и развијање комуникацијских капацитета наставника, потребних за квалитетну професионалну сарадњу и успешну реализацију наставних и ваннаставних активности.
Специфични циљеви:
Јачање компетенција наставника за успешну комуникацију у школи. Јачање компетенција наставника за методичке наставне приступе који подстичу тимски рад. Унапређивање способности наставника за интердисциплинарни приступ настави и ваннаставним активностима. Обучавање наставника за креирање наставних и ваннаставних активности које јачају тимски дух и развијају осећај припадности групи (вежбе, радионице). Развијање осећаја припадности и професионалне одговорности наставника према колегама и ученицима.
Реализован семинар Наставник као креатор климе у одељењу
5. јуна у РЦУ одржан је семинар Наставник као креатор климе у одељењу. Семинар је похађало 30 наставника из ОШ Стари Град из Ужица.
Аутори:
Миља Вујачић, доктор педагошких наука, Институт за педагошка истраживања; Душица Малинић, доктор педагогије, Институт за педагошка истраживања
Реализатори:
Миља Вујачић, доктор педагошких наука, Институт за педагошка истраживања; Душица Малинић, доктор педагогије, Институт за педагошка истраживања
Област:
васпитни рад
Компетенција:
компетенције за подршку развоју личности детета и ученика
Приоритетна област:
Унапређивање компетенција наставника у области планирања и реализације наставе оријентисане на исходе (подизање нивоа методичких знања релевантних за циљеве и исходе предмета/области)
Општи циљеви:
Oспособљавање наставника и стручних сарадника за подстицање, развијање и одржавање позитивне климе у одељењу
Специфични циљеви:
- Оспособљавање наставника за примену стратегија које утичу на побољшање комуникације у одељењу - Оспособљавање наставника за примену стратегија којима се подстиче мотивација ученика за учење - Оспособљавање наставника за примену стратегија које помажу у откривању узрока и превенцији школског неуспеха - Оспособљавање наставника за планирање и реализацију сарадње са родитељима ученика - Оспособљавање наставника за рефлексивни приступ пракси и израду и реализацију акционог плана са циљем да се стечена знања примене у пракси.
Одржан семинар "Оснаживање наставника и васпитача за препознавање дискриминације и упознавање са механизмима заштите од дискриминације"
Семинар Оснаживање наставника и васпитача за препознавање дискриминације и упознавање са механизмима заштите од дискриминације, 28. маја, реализован је у Гимназији Свети Сава у Пожеги.
Аутори:
Милена Вићевић, професорка разредне наставе, Регионални центар Ужице
Реализатори:
Милена Вићевић, професорка разредне наставе, Регионални центар Ужице; Гордана Савић, ВСС, Ужички центар за људска права и демократију
Област:
васпитни рад
Компетенција:
компетенције за комуникацију и сарадњу
Приоритетна област:
Јачање васпитне улоге образовно-васпитне установе кроз развијање програма превенције насиља, дискриминације, злостављања и занемаривања
Општи циљеви:
Оснаживање и подстицање запослених у образовању да препознају дискриминацију и да стекну знања и вештине о механизмима за заштиту од дискриминације у оквиру свог професионалног ангажмана.
Специфични циљеви:
Разумевање основних појмова (стереотипи, предрасуде, стигматизација), разлику међу њима и повезаност са дискриминацијом; Препознавање стереотипа и предрасуда и осмишљавање аргументованих одговора на њих; Информисање учесника о распрострањености дискриминације у Србији кроз преглед ставова јавног мнења; Унапређивање и стицање основних знања о кључним појмовима везаним за дискриминацију; Информисање учесника о формално–правном оквиру и механизмима за заштиту од дискриминације; Унапређивање и стицање знања учесника на који начин могу увести приницип равноправности у свој рад; Мотивација учесника да се активније баве промоцијом равноправности и заштитом од дискриминације у свом раду.
Реализован пројекат Да ли биљке и животиње знају физику?
У Научном клубу РЦУ, 25. маја, реализоване су радионице у у оквиру пројекта Да ли биљке и животиње знају физику?
Пројекат је реализован уз финансијску подршку Центра за промоцију науке.
Пројектом „Да ли биљке и животиње знају физику?“ се развијају међупредметне компетенције код ученика (биологија и физика) и тиме им се омогућава да самостално повезују знања из различитих предмета чиме стичу функционална знања и вештине. Циљна група су ученици старијих разреда основне школе. Учесници радионица, уз помоћ једноставних питања и задатака имају за циљ да препознају код биљака и животиња где се у њиховом понашању крије физика и биологија и да то потврде применом различитих експеримената.
Током четири радионице које чине пројекат „Да ли биљке и животиње знају физику?“ деца из ужичких основних школа најпре кроз занимљиве презентације и питалице уче примену у науци сонара који поседују делфини, ехолокације код слепих мишева, демонстрацију лета птице, како мачке користе основне законе физике, спектар чујности звукова код различитих врста животиња и остале занимљивости везане за физиолошка обележја животињског и биљног света. А затим путем интерактивних експеримената процес учења учине још занимљивијим и креативнијим и лакше повезују са другим постојећим знањима. У завршном делу ученици су проверали научено кроз мини квизове и добили дипломе за активно учествовање на радионици.
КОНТАКТ ИНФО
Регионални центар за професионални развој запослених у образовању
Немањина 52
31000 Ужице
Србија
Тел / Факс: 031/514-624
Телефон: 031/512-580
Веб сајт: www.rcu-uzice.rs